Jdi na obsah Jdi na menu

Září 2007                                                                                                            Když jsem přivezl motorku domu, vypadala hrozně, kompletně předělaná na 638. Takže jsem začal klasicky... odstrojit a do šroubku rozebrat... Motor jsem rozpulil, vyměnil jsem nakopávací segment(nebyl zrovna levnej), achtěl jsem vyměnit i řadící automat, ale řekli mě že je ještě dobrej(bohužel to nebyla pravda, vice níže...). motor jsem vyčistil, nastříkal válce a hlavy.

Zima 2007-08                                                                                                   Když jsem udělal motor pustil jsem se do ránu a plechařiny. Na Jawu Californian se velmi těžce shánejí náhradní díly, zvlášť blatníky a kastlíky. Nádrž jsem sehnal za 1300,- s velmi pěkným chromem i barvou, bohužel bez postraních nápisů, ty jsem sehnal v jednom obchodě u nás ve městě, je to takové vetešnictví s dílama na skoro všechno co má motor, prodává  tam takovej fajnovej starej dědula, prodal mě je za 80,-kč za kus. Nálepky "Californian" a "Oilmaster"  co jsou nalepeny originálně na olejové nádržce a na krytu baterky, jsem chtěl koupit normálně, ale nakonec mi táta řekl že mi je nechá u známýho udělat, stály mě 30,- a uznejte že vypadají docela dobře. Po marných pokusech sehnat nějaký cenově přístupný blatníky na Califa, jsem se rozhodl pro klasickej blatník z Jawy Sport na 19" kola, prvně jsem si mylsel že ho upravím na Califáckej, ale nakonec jsem ho nechal takovej jakej je... a nevypadá tam vubec špatně... S předním baltníkem si pohrál táta, no je to kus plechu kterej imutuje blatník, není to nic moc... ale mě se líbí... když čase seženu lepší, vyměním ho. Olejovou nádržku a kryt baterky je taky těžké sehnat za nějaký slušný peníz. takže jsem to vyřešil tím, že jsem nechal ty puvodně nepuvodní kastlíky(jsou myslím ze 638) jako náhrada tam taky nejsou zas tak k zahození. Ohledně vyfuku, byl jsem rozhodnut že si objednám nové od p. Hadrávka (www.hfmoto.cz), ale nakonec jsem měl možnost vyměnit dva páry použitých vyfuku na califa, tak jsem to vzal. Z těch dvou páru jsem udělal jeden pěknej, nechal jsem si je vyleštit a vypadejí, až na pár oděrek, jako nový, bohužel jsem neměl správny kolena, ty co jsem měl, byli moc krátky. POdařilo se mi sehnat náhodou pár kolen, né moc pěkných (viz fotky), časem na nich zapracuji, či si nechám udělat nové. Uvidím časem... Celá motorka je v komaxitu, odstín červené je RAL 3020. No a elektriku jsem dělal s kamarádem... touhle cestou mu velmi děkuji... díky němu je doopravdy kvalitně udělaná. Ted s ním ještě pracujem na elektronickým dobíjením, jestli to dokončíme, podělím se s vámi se zkušenostmi i s postupem výroby. Ted už jen dojet na tu technickou....

Květen 2008                                                                                                       Tak jsem přijel z techniký... Technická kontrola všeho všudy trvala necelou pul minutu, technik přišel, koukl na čislo motoru a rámu, zeptal se jestli to svítí, troubí a brzdí a nalepil mi známku... Bohužel při zpateční cestě se projevil řadící automat, vyskočila mě čtyřka, skočila tam natvrdo trojka a už nešla vyřadit. Takže jsem zas pulil motor. Vidlička byla upálená nebo ubroušená (zlomená nebyla, protože jsme nenašli druhej kus)... Tyčka, která vede vidličky byla nadvakrát zlomená a z řadícího automatu to udělao osmičku... Později dodám fotky... Pří tě přiležitosti jsem také zjistil, že budu muset nechat dát klikovku k repasi, která vyjde přibližně na 3300,- Toť prozatím vše...

Červen 2008                                                                                                        Repase kliky vyšla na 2900,-. Motor je v kupě a je před ním první delší jízda, cca  80km. No a protože by to nebylo ono, kdybych dojel bez problému, tak po prvních 35km motor ztrácel výkon a musel jsem jet maximalně na trojku. Nakonec jsem skončil asi 25 km před cílem. motor jel jen na jeden válec a vydával divnej zvuk, vypadalo to, že je jeden válec přidřenej. Zavolal jsem si odvoz, nechal jsem se naložit a pokračoval jsem v jízdě už ale po čtyřech kolech. Později když jsem zjišťoval, čím to je, se ukázalo, že motor je v naprostém pořádku. Příčinou toho všeho byl ucpanej tlumič výfuku. Stačilo ho vyčistit a motorka byla za naprosto funkční. Později sem se s tím setkal ještě parkrát, ale to už stačilo jen vyndat vložku tlumiče a vše bylo OK. No nakonec jsem to vyřešil tím, že jsem si trochu vylepšil vložku tlumiče, 13mm vrták mi k tomu pomohl, pár děr a vše funguje naprosto bez problému a ještě jako bonus to dostalo krásnej zvuk... :-)

Srpen 2008                                                                                                             Časem se projevila další závada. Začal vypadávat 4. rychlostní stupeň a to docela dost hrozně, na 1 km mi vypadla tak sedmkrát.... Neměl jsem možnost rozpulit motor, takže jsem s tím prozatím jezdil jak se dalo. A asi jsem udělal dobře. Nakonec si to nějak sedlo a funguje to perfektně doteď.

Říjen 2008                                                                                                             Když jsem se jednou vracel domu, motorka mi z ničeho nic zdechla, a nechtěla chytnout, nejhorší na tom bylo, že benzín tam tekl, zapalování fungovalo na jedničku, baterie byla plně nabitá a motorka prostě nejela. Strávil jsem nad tím 2 hodiny u silnice, nakonec jsem si zavolal zase odvoz. Po přezkoumání doma jsme zjistil, že to bylo uplnou prkotinou. Přídavnej palivovej filr si dával benzín jak chtěl, někdy dost, někdy málo a někdy vubec(dokonce nešel profouknout). Asi nějakou záhadnou chybou z výroby. Stačilo ho odstranit a motorka chytla na první nakopnutí...

Podzim 2009                                                                                                         Tak zase po dlouhé době něco málo napíšu....  Začolo mi opět dělat problémy dobíjení. Nepomohlo ani koupení nové baterie, prostě to 50 W dynamo to všechno neutáhlo. Sehnal jsem si 75 W dynamo, vyměnil jsem ho a dodnes jsem neměl baterii na nabíječce. Kdykoliv jsem potřeboval, přijdu k motorce, zastrčím klíček a na první šlápnutí startuji.... Necelé 3 roky mi trvalo, než jsem motorku dostal do tohoto stavu... ;-)  

Byl jsem taky nucen vyměnit zadní pneumatiku, nechtěl jsem tam dávat Mitasky, moc dobře nesedí v zatáčce,  no nakonec jsem zvolil dražší, ale za to vynikající pneu ContiGo v rozměru 100/90 R18, v zatáčkách sedí jak přibitá, teda když nepočítám vlnící se rám každé Jawy... :-D Tady máte odkaz:  http://www.svetmoto.cz/eshop-contigo-_100-90_-_18.html

 

Náhledy fotografií ze složky Kompletace

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář